— To coś innego niż zwykła lekcja, dzieci mają kontakt z żywym angielskim — mówi nauczycielka Danuta Staruch ze Szkoły Podstawowej w Rusi. Przez dwa dni (poniedziałek-wtorek) dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych oglądały spektakle po angielsku na UWM. A potem oglądały ryby w Centrum Akwakultury.
— Najbardziej podobał mi się Kopciuszek, bo był taki ładny. I wiem, jak to jest po angielsku! — chwaliła się uczennica Szkoły Podstawowej w Rusi, która wczoraj oglądała jedno z przedstawień przygotowanych przez studentów filologii angielskiej UWM.
Studenci przez dwa wystawiali bajki po angielsku: „Złotą rybkę”, „Czerwonego Kapturka”, „Alladyna”, „Trzy świnki” i „Kopciuszka”. Podczas spektakle mali widzowie uczyli się słownictwa. W programie wzięło udział około 200 dzieci z wiejskich i miejskich placówek wieku od 5 do 7 lat. Potem każda z grup oglądała przedstawienie, a następnie poznawała ryby w Centrum Akwakultury.
— Najpierw nauka angielskiego, czyli „złota rybka w teatrze”, a następnie „złota rybka w laboratorium” — podkreśliła dr Halszka Leleń z UWM, pomysłodawczyni i koordynatorka projektu „Rybka Bajka”.
W laboratorium Centrum Akwakultury i Katedrze Rybactwa Jeziorowego i Rzecznego UWM uczniowie mieli okazję zobaczyć m.in. ryby tropikalne i rafę koralową w akwariach, a nawet dotknąć ryb. — Trochę boję się ich dotykać. A ryby tutaj są bardzo ładne i inne niż w jeziorach — mówił Artur z SP w Rusi.. Dzieci żywiołowo reagowały na widok nieznanych ryb. Samo laboratorium również robiło ogromne wrażenie. Z chęcią zadawali pytania.
— To taka nauka przez zabawę — mówiła Halszka Leleń. Pod wrażeniem byli także nauczyciele opiekujący się dziećmi. — To ogromna frajda dla naszych uczniów. Uczą się zupełnie inaczej niż w szkolnej ławce i poznają nowe miejsca. Słownictwo w części bajkowej było proste i dostosowane do umiejętności 6-latków. Bajki były zabawne, a żywe ryby piękne! Dzieci były zachwycone — uważa Danuta Staruch, nauczycielka angielskiego ze Szkoły Podstawowej w Rusi.
Z projektu skorzystali również studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej UWM, którzy biorą udział w konkursie na najlepsze artykuły prasowe i fotoreportaże z wydarzenia. — Zaangażowało się wielu studentów, co bardzo mnie cieszy — podsumowuje pomysłodawczyni projektu.
Z projektu skorzystali również studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej UWM, którzy biorą udział w konkursie na najlepsze artykuły prasowe i fotoreportaże z wydarzenia. — Zaangażowało się wielu studentów, co bardzo mnie cieszy — podsumowuje pomysłodawczyni projektu.
nr
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
ona #1263297 | 213.184.*.* 6 gru 2013 12:33
Czy ktoś to czytał to przed wstawieniem na stronę? Jeśli nie to proponuje przeczytać i poddać edycji, w innym wypadku zmieńcie redaktora!
!
odpowiedz na ten komentarz